Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Research on teaching --- schoolomgeving --- schoolorganisatie --- didactiek --- onderwijssociologie --- professionaliteit --- kwaliteit --- onderwijsonderzoek --- werkvormen en leeractiviteiten --- didactische strategieën --- onderwijs
Choose an application
Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.
Didactic strategies --- Didactics of primary education --- onderwijsmethoden --- gedifferentiëerd onderwijs --- leeractiviteiten $KHCA --- didactiek --- opbrengstgericht onderwijs --- evalueren --- 454.23 --- onderwijsvernieuwing --- Leerdoelen --- leerplanontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische principes --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Leerplanontwikkeling
Choose an application
Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.
Didactic strategies --- Didactics of primary education --- onderwijsmethoden --- gedifferentiëerd onderwijs --- leeractiviteiten $KHCA --- didactiek --- opbrengstgericht onderwijs --- evalueren --- 454.23 --- onderwijsvernieuwing --- Leerdoelen --- leerplanontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische principes --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Leerplanontwikkeling
Choose an application
De wereld is volop in beweging en het basisonderwijs verandert mee. Als leerkracht krijg je steeds meer ruimte om samen met collega's eigen leeractiviteiten vorm te geven, maar hoe doe je dat? Hoe bereid je kinderen voor op een toekomst waarvan niemand weet hoe die eruit gaat zien? Wat is voor leerlingen van nu belangrijk om te leren - en hoe leer je ze dat? Hoe ga je om met verschillende onderwijsbehoeftes en hoe zorg je ervoor dat alle leerlingen op hun eigen niveau optimaal presteren? Doelgericht onderwijs ontwerpen, de opvolger van Cyclisch onderwijs ontwerpen, helpt je als (toekomstig) leerkracht om samen met collega's onderwijs te ontwerpen dat past bij deze tijd. Het werken vanuit doelen staat daarbij centraal.Het boek begint met een hoofdstuk over het belang van onderwijs ontwerpen en wat dat betekent. De vijf stappen in de cyclus van doelgericht onderwijs ontwerpen worden in dit hoofdstuk geïntroduceerd. Dit zijn: doelen stellen, leeractiviteiten ontwerpen, leeractiviteiten organiseren, leeractiviteiten begeleiden, en evalueren. Deze stappen worden in de volgende vijf hoofdstukken nader toegelicht.Doelgericht onderwijs ontwerpen is bestemd voor pabostudenten en professionals in de onderwijspraktijk.https://www.coutinho.nl/nl/doelgericht-onderwijs-ontwerpen-9789046908297
Basisonderwijs ; leeractiviteiten ontwerpen --- Didactic strategies --- Didactics --- Teaching --- Didactics of primary education --- onderwijsfilosofie --- Onderwijsontwerp --- Onderwijs --- Doelgericht onderwijs --- Leerdoel --- Doelstelling --- Leeractiviteit --- Motivatie --- Zelfdeterminatietheorie --- Evaluatie --- Toets --- Feedback --- Onderwijsonderzoek --- Praktijkonderzoek
Choose an application
Dit boek is een leerboek didactiek voor studenten van de pedagogische hogescholen. Het inleidend hoofdstuk behandelt het modelgebruik in de didactiek. De volgende hoofdstukken zijn opgebouwd rond de verschillende componenten van het didactisch proces. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan de didactische beginselen. Elk hoofdstuk bevat een reeks opdrachten, een aantal leerdoelen, een kerninhoud, een samenvatting, toetsvragen en differentiële inhouden.
Didactiek. --- didactische processen --- Didactics --- didactiek --- basisonderwijs --- didactisch proces --- kleuteronderwijs --- secundair onderwijs --- 37.02 --- auteurs Rudy Boelen, Chris Hertweg, Luc Vandeput, Christine Wiemiens ; projectleider Roger Boonen --- beginsituatie --- didactische principes --- evaluatie --- groeperingswijze --- leeractiviteiten --- leerdoelen --- leerfasen --- leerinhouden --- leermiddelen --- leerprocessen --- onderwijs --- onderwijs-leeractiviteiten --- pedagogie --- 474 --- Didactische werkvormen --- Doceren --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Groepering --- Leerinhoud --- Leerprocessen --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- 454 ) Didactiek - algemeen --- Documentatiemap --- didactiek : basisonderwijs (ler) --- doelen --- onderwijsleeractiviteiten --- onderwijsleermiddelen --- 454 --- didactiek basisonderwijs
Choose an application
Als leraar stel je de hele dag vragen aan leerlingen. Maar bereik je daarmee het gewenste effect? Zetten je vragen aan tot dieper denken, of blijven de antwoorden hangen op een oppervlakkig niveau?Goede vragen stellen doe je niet voor de vuist weg. Met de juiste vraagtechnieken kun je zorgen dat leerlingen meer leren en meer betrokken zijn bij je les. Dit toegankelijke pocketboek geeft daarvoor praktische aanwijzingen die je direct kunt toepassen. Je ziet onder meer:welke denkniveaus je kunt aanspreken met welk soort vragen;hoe je een goed leerklimaat creëert voor je vragen;hoe je kunt doorvragen;wat de beste manier is om te reageren op antwoorden. Goede vragen zetten niet alleen je leerlingen aan het denken. Ze bieden jou veel informatie over wat je leerlingen al weten en begrijpen. Zo kun je je lessen beter afstemmen op de behoeften van je leerlingen.(Bron: http://www.bazalt.nl)
Didactische werkvormen --- Vragen stellen --- Vraagtechniek --- Onderwijsleergesprekken --- 454.2 --- vragen stellen --- Doceren --- Onderwijsstrategieën --- Didactics of secundary education --- Didactics --- onderwijsstrategieën --- Teaching aids --- School management --- Didactic strategies --- onderwijsorganisatie --- vraagtechnieken --- didactiek --- lesgeven --- werkvormen en leeractiviteiten --- Didactische werkvorm --- Onderwijsleergesprek --- Didactiek --- Lerarenopleiding
Choose an application
Leren. Hoe? Zo! is het standaardwerk over leren leren, boordevol tips om zo optimaal mogelijk te leren, zowel thuis als in de klas. Docenten, leraren, leercoaches, studenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze willen weten over dit belangrijke thema.Werken aan leervaardigheden is iets wat loont op korte en lange termijn. Met een goede studieaanpak halen studenten betere resultaten, kunnen ze hun tijd beter benutten en vergroten ze hun carrièremogelijkheden. Ook wanneer studeren al vlot verloopt, blijft leren leren belangrijk. Als je de nodige kennis en skills bezit om je leren te sturen, heb je een levenslange troef in handen op school en op de werkvloer.Leren. Hoe? Zo! geeft je inzicht in het volledige leerproces. Tal van handige tools en concrete leerstrategieën nemen je mee op een ontdekkingsreis naar steeds efficiënter en beter leren.https://www.lannoocampus.be/nl/leren-hoe-zo
Leren --- Studievaardigheden --- Studiemethoden --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Study methods --- Secondary education --- Higher education --- actief leren --- studiemethode-begeleiding --- zelfstudie --- leren leren --- geheugentraining --- Leren leren --- Didactiek --- motivatie --- Zelfsturend leren --- 370.02 --- Leerstrategieën --- Studiemethode --- werkvormen en leeractiviteiten --- studievaardigheden --- leerstrategieën --- didactiek --- Examen --- Faalangst --- Geheugen (psychologie) --- Motivatie
Choose an application
Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een frisse én resultaatgerichte manier wil vormgeven. Dit boek bevat maar liefst 120 verschillende werkvormen, geordend naar doelstelling Cliënten of coachees die wegdromen, weinig inbreng hebben of zelfs in slaap vallen tijdens presentaties, trainingen of coachgesprekken... Deze situaties kunnen aanleiding zijn om eens wat langer stil te staan bij de werkvormen die je gebruikt en het effect dat je ermee sorteert. Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat maar liefst 120 verschillende, interactieve werkvormen, geordend naar tien doelstellingen:* kennismaken;* uitwisselen;* kennis overdragen;* discussiëren;* beslissen;* brainstormen;* plannen maken;* evalueren;* vaardigheden oefenen; en* informeren. Alle werkvormen in Het Groot Werkvormenboek worden stap voor stap uitgelegd, geïllustreerd en verrijkt door ervaringen, suggesties en voorbeeldvragen. Het boek geeft uitleg over de theorie en gedachtegang achter het kiezen en het gebruiken van verschillende werkvormen. Het zet bovendien tips, trucs en valkuilen voor het succesvol begeleiden van iedere afzonderlijke werkvorm overzichtelijk op een rij. Voor de doelstelling Kennismaken wordt bijvoorbeeld de werkvorm Sleutelbos aangedragen. Deelnemers laten hierbij hun sleutelbos zien en vertellen aan de hand hiervan iets over zichzelf. Deze werkvorm is een korte 'ijsbreker' die mensen een kapstok biedt om makkelijk kennis te maken binnen een nieuwe groep. Op een natuurlijke manier komen er werkgerelateerde en meer persoonlijke aspecten mee aan de orde. Het Groot Werkvormenboek is bedoeld voor leidinggevenden of trainers die plezier hebben in het regisseren van bijeenkomsten en geïnspireerd willen worden om in hun aanpak te variëren en zo inhoud effectief te behandelen. Het boek is gericht op de groeiende groep enthousiaste managers, trainers en docenten die hun overlegsituaties actiever willen maken en tegemoet willen komen aan de verschillende wensen en voorkeuren van hun deelnemers.
Didactic strategies --- Personnel management --- Mass communications --- vergaderen --- groepsontwikkeling --- didactische werkvormen --- lesgeven --- Brainstorming Brainstorming --- Formation Opleiding --- Jeux de rôle Rollenspel --- Méthode des cas Gevallenmethode --- Vergaderen --- vergadertechnieken --- Brainstormen --- werkvormen en leeractiviteiten --- Teacher education. Teacher's profession --- Industrial psychology --- coaching --- groepswerk --- werkvormen
Choose an application
Leerlingen verantwoordelijkheid geven voor hun eigen leerproces is een lastig onderwerp. Te snel te veel verantwoordelijkheid overdragen, betekent dat leerlingen verloren kunnen raken; wanneer docenten te weinig verantwoordelijkheid afstaan, blijven leerlingen afhankelijk. In beide gevallen leren zij minder actief en effectief als mogelijk zou zijn. Dit boek geeft zowel een praktijktheoretisch kader als vele voorbeelden van hoe docenten met dit spanningsveld om kunnen gaan. Naast voorbeelden uit de praktijk worden ook de belangrijkste principes uit de leertheorie, de pedagogie en de didactiek bij elkaar gebracht. Daardoor wordt ook vanuit een theoreitsch kader duidelijk wat nodig is om leerlingen actiever en met meer verantwoordelijkheid voor hun leerproces te laten functioneren.
Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Initial didactic situation --- leerlingen --- leren leren --- actief leren --- verantwoordelijkheid --- 454.23 --- didactiek --- leren --- 450.8 --- Leerlingen --- Leerprocessen --- Leren leren --- Verantwoordelijkheden --- Intelligentie --- Leeractiviteiten --- Leerklimaat --- Leerproces --- Onderwijs --- Vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N. --- leeractiviteiten --- vaardigheden --- Actief leren --- Didactiek --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: teleonderwijs) --- Leerstrategieën --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- onderwijsstrategie --- studievaardigheden --- leerlingbegeleiding --- onderwijsleerprocessen --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N
Choose an application
In deze beknopte uitgave licht Dr. Spencer Kagan toe hoe je heel gemakkelijk de actieve betrokkenheid van leerlingen kunt vergroten met coöperatieve structuren. De didactische structuren in dit boekje zijn meteen in te zetten in je eigen situatie. Ook vind je in vogelvlucht de principes van de werkwijze Coöperatieve Leerstrategieën van Spencer Kagan. Gebruik je zijn werkwijze en de uitgave Coöperatieve Leerstrategieën, dan heb je met deze beknopte versie de hoofdpunten van de werkwijze en enkele structuren voor een snelle impuls op de actieve deelname en betrokkenheid, bij de hand. https://shop.bazalt.nl/cooeperatieve-leerstrategieen-beknopte-uitgave
Basisonderwijs didactiek --- Samenwerkend leren basisonderwijs --- 454.2 --- coöperatief leren --- didactiek --- didactische werkvormen --- leerstrategieën --- onderwijsstrategieën --- samenwerken --- Leerstrategieën --- Didactische werkvormen --- Onderwijsstrategieën --- Contains audio-visual material --- Didactic strategies --- samenwerkend leren --- groepswerk. --- Onderwijs --- Groepswerk. --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Basisonderwijs ; didactiek --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- onderwijsstrategie --- werkvormen en leeractiviteiten --- Coöperatief leren --- Leerstrategie --- Didactiek --- Didactische werkvorm --- Klassenmanagement --- Groepswerk
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|